29 Aralık 2010 Çarşamba

BOŞALTIM

BOŞALTIM NEDİR?

Yaşanan her yerde oluşan çöp gibi çalışan her sistemin de bir atığı yani çöpü oluşur. Sistemin devamlılığını sağlana bilmesi için vücutta oluşan bu artıkların atılması gerekir. Bu olaya boşaltım denir.


BOŞALTIMIN YAPISI

Yediğimiz proteinli besinler sindirime uğradıktan sonra açığa atık ürün olarak amonyak çıkar. Bu madde vücudumuz için zehirdir. Amonyak karaciğerde daha az zehirli olan üre ve ürik aside dönüştürülür.Bunlar atılmak üzere kana karışır.Vücudumuzda boşaltımı sağlayan yapılar vardır. Bunlar; böbrek, idrar borusu ve idrar kesesidir.


BOŞALTIMDA GÖREVLİ YARDIMCI ORGANLAR

Vücudumuzdaki asıl boşaltım organlarımız sağlar. Ancak başka organlarımız da artık maddelerin atılmasını sağlayarak boşaltım organlarına yardımcı olur. Bunlar deri, akciğerler ve karaciğerdir.